Marokkó 2010 - 2010.07.18

2. nap - Küzdelem Afrikáért

A tervezés óta tudjuk, hogy ez a két napos hajóút nekünk nem a felhőtlen örömet jelenti.
De a lényeg, telnek az órák és közeledünk Tanger felé.
A szokásos korai kelés után (6 órakor már fel kelt a nap és mi is), a kávézás után, irány a fedélzet.

A hajó közel a partokhoz (2-3 km) robogott. A nap sütött az éjszakai szél elcsendesedett. Próbáltuk megfejteni merre járunk. A kabinban a térkép segített. Reggel hagytuk el a francia partokat és már Spanyolország tengerpartját láttuk. Úgy gondoltuk a hajó már 9 körül kiköthet Barcelonába és tervezgettünk egy La Rambla sétát. Irány vissza kabinba, de útközben megérdeklődtük kimehetünk-e Barcelonába? A válasz persze elutasító volt. Az olaszok kiléptettek minket Európából, tehát a spanyolokhoz nem léphetünk vissza. Na túléljük.
Tudván, hogy komoly feladatunk van, leültünk a bárba és megírtuk a beszámolót, nincs lógás.

Nyaralunk, tehát azonnal a reggeli pálinkát leküldtük, vezetnünk nem kellett. A munka elvégzése után a kabinban a jó kis hazai reggeli elfogyasztása után visszamentünk a fedélzetre és már Barcelona jellegzetes épületeit láttuk.

A hajó fél tizenegy után kötött ki (ez a monstrumot hihetetlen ügyesen centinként közelitik a dokkba, ezt mindig megcsodáljuk).

Mire kiszálltak az utasok elmúlt dél.
Ha még is kiengedtek volna épp szaladva a La Rambla végét értük volna el, mert 2 előtt már indultunk tovább.
Már nem is voltunk elkeseredve, hogy a hajóhoz láncoltak minket. Egy kis napozás ( az idő ideális, nincs kánikula, fúj a szél, de meleg van) és persze internetezés, na meg kávé, pálinka. (elküldtük munkánk eredményét)

az elégedettség szobra ...

Ez a sok munka elfárasztott alaposan, így 1-2 csirkecomb elpusztítása után azonnal aludnunk kellett.

Kis hajónk szelte tovább a Földközi tenger habjait. Ébredés után meglátogattuk a shopot, mert, hogy ez is van a hajón. Bizony jelentősen szegényes árúkinálattal, de jelentős árakkal. Azért a Gibraltári szoroson járó kompok üzleteit sokkal fényesebbek, de nem ezért jöttünk Afrikába.
Már készülünk a holnapi kikötésre, Apa gyorsan a tangeri szállodába a parkolást elintézte telefonon.
Az estét ismételt csirkecombok legyűrése után alvással fejezzük be. (Én már unom, de ez még mindig jobb, mint a hajó zseniális népétkezdéje.)
Eddig sok szó esett a kabinról, jellegzetes életterünkről a két napban, hát itt néhány kép

a tilalomfa...

a fürdősapkával védett füstérzékelő: nehogy baja essen

a fürdőszoba

a kabin

a panoráma (jellemző tisztasági fok...)