Dél-Amerika 2013

23. nap a szelek és ismét Chile jegyében 02.19.

A szokásos reggeli program után magamhoz vettem a hatalmat és ismét Chilét vettük célba.

A mai nap a Torres del Paine nemzeti parkról szólt. Az első néhány 10 km aszfalton zajlott, majd ismét jött a földút. Természetesen a földes szakaszon volt a határállomás. Már az induláskor kaptuk a jelzést, hogy Chilébe nagyon szigorúak a feltételek, semmilyen élő növényt, élelmiszert bevinni nem lehet. A maradék kajánkat megettük reggelire. Nem maradt csak üdítő, pia cigaretta és egy két originált Chilében vásárolt tartós élelmiszer. Nem vagyunk félősek, de a macerát senki nem szereti. Úgy döntöttünk nem nyilatkozunk semmiről, hanem behívjuk palotánkba a vámost. Mi békén megúsztuk, de Zita 2 db fokhagymáját letartóztatták. Ez úgy zajlott, hogy be kellett vinnie a fokhagymákat, a kezébe adtak egy halálfejes fújókát, amivel lefújta a fokhagymákat (megjegyzem Chilébe vettük), majd a vámossal közösen szemétbe dobták.

A határ után megcéloztuk a nemzeti parkot. Már lassan egy hete iszonyú szélben élünk és utazunk, de ez már mindent felülmúlt. A kocsit szinte soha nem lehet egyenesben tartani. Előttem Pók autóján a lakás úgy dől meg a széliránynak megfelelően, hogy időnként azt érzem, na mindjárt borítja a szél. Hát vezetni sem egyszerű.
A park havas hegyek tavak és lagúnák változatos egyvelege. Hegyre fel, hegyről le a közel 100 km-es szélben a recéken.

Egy ilyen dombról-le szakaszon a tó vizét felkapta a szél, a partján Pókékat a vizes-homokos kő beborította, látni sem lehetett Őket (kb. 150 méterrel voltak előttünk. Nem volt időm csodálkozni. Eltalált minket is. Nem láttam, csak a záporozó köveket hallottuk. Egy lehetőségem maradt, a lejtőn lefelé álló autót valahogy a szélben megtartani.

A reggel tervezett kajakozás a szél ereje miatt elmaradt.

Sikerült egy campinget fognunk, ahol áram nem volt, csak víz. Napközben kiderült a belső akkumulátorunk meghalt. Nincs fűtés, víz (pumpa nem megy). A camping éttermében ettünk, na nem igazán jó grill húsokat (ez már megint Chile). Az éjszakai szél és hideg ellenére a hálózsákokkal nem fáztunk. Már megint ájultan aludtuk végig az éjszakát.

Na és ilyen volt hajnalban.