Marokkó 2009 : 13. nap 2009.07.23. csütörtök |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Már megint 1 nap csúszásban vagyunk a beszámolóval. Úgy tűnik, vagy sűrűbbre terveztük az utunkat vagy megöregedtünk(tem). Estére elfáradtam és az úszás, szoba foglalás és vacsora után, már csak az ájult alvásra maradt energiám. Ugyan reggel kiderült Apa éjjel 1 óráig még a videokat s a képeket másolgatta a külső winchesterre, hiába Ő a fiatalabb. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
A tény, reggel a szokásos program után a tervezett 270 km-es utunkat megkezdtük. Az első 152 km-t jó úton. A térképeink szerint elviekben ez is ösvény, off-road, de szerencsére, ami később derült ki, aszfaltos út volt.
Változatlanul állunk esett le a nagy változástól ami Marokkóban törtnt. Az út az anti Atlasz déli lábánál vezetett Fuim Zguid nevű településre. Annyi az igazsághoz tartozik, hogy mi 2006-ban ezt az utat ellentétes irányban már megtettük. Akkor Mhamidból mentünk Tatára és egy nagyon emlékezetes off-road utunk volt, ekkor esett elemeire az akkori laptopunk. Mindketten emlékeztünk, hogy ez a település egy pici, nagyon romos piszkos, szegényes, néhány házból álló falu volt. Akkor még arra sem volt lehetőségünk, hogy egy kemény 5 órás út után itt megálljunk egy teára. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bezzeg most. Tízszer, vagy többször nagyobb városka, tiszta rendezett, pezsgő élettel, természetesen sok-sok turistával fogadott. Leültünk teázni és családi döntést hozni, merre tovább, milyen úton. Változás egyik jellemzője volt, hogy az indulás elötti toilett látogatás megdöbbenést okozott. A WC a következőképpen nézett ki. Az első, olyan tiszta volt, hogy akár a földröl enni lehetett, másrészt a belépéskor ott volt a tottyantos kagyló és mögötte az angol WC, kinek kinek kultúrája szerint.
De azért a rövidebb off-roadért nem volt boldog. A lényeg neki vágtunk Zagora irányában a déli terület egyik legszebb útjának ami az Iriki tó északi részén a hegyek lábánál, időnként a Draa folyó völgyében vezetett. Ez az út északabbra vitt végig minket, így nem jártunk még egyszer ugyanazon úton (mint 2006-ban). |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Induláskor a szokásos rendőri ellenőrzésnél, többször felhívták a figyelmünket, hogy ez az út egy piste, biztosan ezt akarjuk? Mi persze határozottan mondtuk, igen. Néhány tíz méter után már láttuk a figyelmeztetés jogos, a víz – a nagy Úr – megtette a magáét, az utat elmosta. A köves út szépsége végleg megpecsételte az első 2 ködlámpák sorsát. Már a rögzítő csavart sem lelte meg Apa. A semmiben az út közepén megálltunk, hátulról minden kipakoltunk, hogy a rejtett, de komoly szerszám készlethez jussunk. Rövid karbantartás után a 43 fokban, a ködlámpák végérvényesen, hazáig a hátsó raktérbe kerültek.
Néhány km után Apa felfedezte, hogy az autó hűtésének is használt a lámpák eltávolítása. Az leendő út elkészített alapja egyszer csak elfogyott és maradt az igazi ösvény. Allah, a GPS és „Ali kövei”-nek segítségével, biztosan folytattuk, az akkor már potom 80 km elöttünk álló szakaszt.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
A táj gyönyörű volt, a hőmérséklet 46-48 fok odakint. Az út, mivel hol a tó mederben hol a folyó mederben vitt, még számunkra is komoly meglepetéseket okozott. A tó meder jó volt, mely haladós, csak rázós, bár Apa megfejtette, hogy 60 km felett kevésbé ráz. De jött a folyó meder tele vádikkal.
Gyakran volt ilyen mondat: most hátra, húzd el balra, vagy jobbra aztán adj neki. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hurrá a Mitsu lépcsőn is tud járni. Ez a Pajero is olyan jó, mint az enyém. Azt hiszem ezek a fránya Japánok tudnak autót gyártani. Lehet, hogy a Dakarokon nem viccből nyertek sokszor Mitsuk. A lényeg amit a hülye vezetők elszúrtak esetleg, azt az autó korrigálja.
Többszöri sétát követően, minden vádin áthágtunk és már láttuk Zagorát a távolból. Reménykedtünk. Bevallom én már halálosan elfáradtam, délután öt óra volt. A város szélén megálltunk és GPS pontként beírtuk a 3 évvel ezelőtt megismert autószerelő elérhetőségét. Számunkra fontos volt, hogy az én otthoni autóm pótkerekén lévő matricát adó Chezt megtaláljuk-e, illetve, hogy a lépcsőn járás esetleges következményeit felfedezzük. Gyors vezető váltás, átvettem a hatalmat, irány a szerelő műhely. Nagy és kellemes meglepetést okoztunk a műhelybe 3 év után, nagyon készségesen és komoly szakértelemmel, felkészültséggel, az autót alul átvizsgálták. Megnézték az olajat vizet, kipucolták a légszűrőt, sőt le is mosták. Én már a fáradtság, a szomjúság miatt kicsit türelmetlenül vártam a szerviz végét. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Végre fél hétkor elindultunk az utolsó 90 km-re, hogy a szépséges Mhamid-ba érjünk. Ez már ismét országút, természetesen, mivel én vezettem szerpentinnel tűzdelt. A nap végére összességében sikerült 390 km megtennünk. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
A település előtt 10 km-re, mikor már szinte úgy éreztem perceken belül csobbanhatók a medencében, pisilhetek fél 11 után először, és ihatok is, megállított egy szimpatikus arab úr. Én hülye megálltam Apa utasírására. Lehet, hogy el kellett volna ütnöm, nagyon fáradt voltam.
Az esti feszültségoldó pálinka (azért az elhozott 4 l pálinka jelentős mennyiségben csappan) és fürdés után már a vacsora jól esett. Biztos ami biztos a vacsorához még bedöntöttem 3 1 dl vörös bort is, mivel a házigazdák megérezték az ízlésemet és nagyon finom marha steaket készitett a szakács. Ezek után nem csoda, ha ájultan elaludtam. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Előző oldal | VISSZA | Következő oldal | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Sok nap után most először bánatos általános megállapítást kell tennem. Sajnos megöregedtem, Apával ellentétben, nekem már sok a napi 120-150 km, reggel 9 órától este 6-8 óráig tartó folyamatos kaland. |
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|