Balkán 2011 - 07.13 |
||
---|---|---|
6. nap: Peshkopi Pogradec: a hadi út Ezeket, a beszámolókat már itthon írom. A kalandok olyan számban értek minket, hogy se esténként, se hajnalban már nem maradt időm, energiám a friss élményeket leírni. Már a hajón láttuk be, hogy ez a 11 nap arra sok volt, hogy csak ízelítőt kapjunk Albániából, de arra meg kevés, hogy valóban megismerjük. Elrontottuk a tervezést. Minden nap kétszerannyi utat terveztünk, mint amennyit szabadott volna. Kevés időnk maradt, hogy többször megálljunk, csodáljuk a világot, beszélgessünk, és a még többet vigyorogjunk. Reggeltől estig kocsiba ültünk és csak a rádión tudtunk ujjongani a látványnak, a kellemes meglepetéseknek és a sikereknek. Nem baj, remélem visszamegyünk. Reggel a kellemes környezetben, de csak az unott omlettet reggeliztük és indultunk Pogradecbe. Ez a város az Orchid tó partján a legnagyobb város. A tó Albánia keleti határán, az ország közepén fekszik. A tó másik oldala már Macedónia, a határ a tóban halad. A tóról Zita a rádión keresztül tájékoztatott, hogy „sekély” tó, úgy 280 méter mély.
A felfelé menő kanyargós úton szájtátva néztük a kamiont. A vezetője milliméterre ismeri az autóját. A bal kanyarokban a jobb hátsó kereke a levegőben, pontosan a szakadék felett volt a semmiben. Előzés szóba sem került, szépen araszolgattunk utána. Egy kanyar után a hegyoldalon egy bányát vettünk észre, előtte egy nagyobb tér, na láttuk, ott megelőzhetjük.
Az út enyhén szólva poros volt. Az előzés úgy zajlott, hogy Pók már előzésbe fogott, amikor az előtte menő személyautó kivágott elé, de még meg is ijedt, fékezett, de a Pók is, na meg a kamion is. Ebből akkora porfelleg lett, hogy az orromig sem láttam. Apa mondja, na menjél Te is. Mentem, nem kellett volna. A porban nem láttam semmit, de olyan érzésem volt, hogy jobb oldalon közel a kamion kereke, ezért elhúztam balra, de azt nem láttam mire. Hát egy kőrakás volt. Sikeresen áthajtottam rajta, égtelen hangok kíséretében. Mikor megálltunk utána, kiderült a gallyrács elől középen meghajlott, hát a kövek nagyot ütnek. Kis problémánkat követve folytattuk utunkat. Az út egy igazi, apró kövekkel kialakított út volt, olyan makadámféle. A baj annyi volt, hogy ezen, nehéz járművek jártak, így a két keréknyom között felgyűrődött az út. Ha nem a felgyűrődésen és az út szélén volt az autó két kereke, akkor a hasát húzta a köveken. Az átlag sebességem 8-12 km közöttire jött ki. De még így is sikerült egy-egy követ eltalálnom. Archie könnyebb helyzetben volt, keskenyebb nyomtávú és magasabb. A lassúságom miatt legalább Zita időnként kiszállhatott a kocsiból és cserkészhetett az erdőben.
|
||
Kicsivel tovább kiderült a nehéz járművek biztosan katonai szállító eszközök lehettek. Az út mellett egy völgyben igazi katonai tábor mellett mentünk el. Kedvesen integettek a katonák. Sajnos elmaradt a megállás, pedig Pók szerint, jó lett volna egy katonai kantinban inni a kávét. A tábor után ismét az erdőbe ment az út és meglepetésünkre a hegyoldalban több igazi katonai létesítmény ajtaját láttuk (Lőszerraktár? Bunker?). Nem mentünk be, pedig lehet, hogy több szintes Enver Hodzsa féle csoda maradványait láthattuk volna. Na de bátrak és nem hülyék vagyunk. Fél háromra már a fáradságom jele volt, hogy Apa figyelmeztetése ellenére az út jobb oldalán lévő nagyobb kőre rámentem. Bántott, de már utólag nem tehettem semmit. Rájöttem elfáradtam, abban is, hogy az erdei úton hol ragyogó napsütés, vagy sötét árnyékos részek váltakoztak. Már úgy éreztem, nem látok semmit. Erre egy megoldás van, rádión szóltunk Zitáéknak, igyunk egy kávét. Megálltunk, elő a campingfőző, a kávéfőző és már készült is a kávé. Az időt Zita kihasználta, újabb adag málnát tálalt fel desszertnek.
A beparkolásnál a Mitsu nagyon furcsa hangot adott. Kiderült a kőrakás miatt a bal első kerék a sárvédőbe beleért. Ez jobbra kanyarban érdekes hangot adott. A fiúknak reggel karbantartással kell indítani a napot. A tóparton elköltött kellemes vacsora után fáradtan feküdtünk le, de nagy sikerélménnyel és boldogan.
Utóirat: megjegyzem, ez a nap nem volt semmi. Apa volt a navigátor és a fotós. Annyi fényképet csinált, amennyi a beszámolóban szerepel. Ennyit a folyamatos cikizésemről a dokumentáció elmaradásáért. (Csöndben megjegyzem, hogy az útról 6 órányi video készült…) |
||
Előző | VISSZA | Következő |
|
||