Dél-Amerika 2013

21. nap egy kis lazítás 02. 16.

A reggeli ébredés meglepetésben gazdag volt. Éjszaka éreztük, hogy nem lehet kinn meleg, a fűtés szinte egész éjszaka ment. A palotából való kilépéskor, majd seggre estem, a fű deres volt és az autók is lefagytak. Gyorsan értem a zuhanyozóba. A víz, forró volt és ez némileg megoldotta a reggeli cudar hideget. A szokásos kávézás után elindultunk a következő állomásra El Calafatéba. (A reggeli kávézás úgy zajlik, hogy mi Apával még az ágyban az első kávét megisszuk. Az előző esti megállapodott időre az ifjúságnak megfőzzük a kávét. Pók kávéját könnyű elkésztenem, az mindig ugyanolyan, de Zitáét csak, már ha felébredt. Először a hangulatát kell megtudnom, tejes vagy tej nélküli)

Gyorsan kisütött nap és kristály tiszta időben a Fitz Royt egy másik irányból megörökítettük.

Ma én vezettem, és szerencsém volt, egy 211 km-es aszfaltos táv várt rám. El Calafate egy másik tó a Lago Argentino partján fekszik- Dél körül érkeztünk a városba. A város határánál rendőrségi ellenőrzés miatt minden autót megállítottak. Keresgettük az iratokat, de mikor ránk került a sor kiderült: rendőrségi segédlettel a városban zajló fesztivál tájékoztatót, osztogatják és jó szórakozást kívánnak. Ez az első tó fesztivál, mint utóbb kiderült. Az első dolgunk mindig a tankolás. Megbeszéltük, utána keresünk egy internetet. A város főutcáján láttunk egy szimpatikus kávézót, leparkoltunk egy mellékutcába. Mi volt az utcába? Hát egy mosoda. Azonnal az összes szennyest összekaptuk és beadtuk. Hétfőn reggelre mindenünk tiszta lesz.

Beültünk a kávézóba és addig kütyüztünk, míg a gépek bírták.

Kora délután megpróbáltuk felderíteni a másnapi programot. A tó egyben a legtöbb gleccser közepén van. Nem hiba a nemzeti parkot is glaciares-nek hívják. Elrongyoltunk a kikötőbe (a várostól 43 km-re). Megtudtuk, hogy másnap megy a hajó, 3 gleccsert megnézhetünk. 9-től 4-ig tart a túra. Ezután átmehetünk a másik kikötőbe és egy másik hajóval, elutazhatunk a Perito Moreno gleccserhez. Úgy érezzük a másnapi program rendben lesz. A kikötőből visszafelé megcéloztunk egy estanciát (magán birtok), az éjszakai alvás lehetősségét keresve. Kiderült, itt csak a szálló vendégek kapnak vacsorát és a palotánkkal, meg sem állhatunk. Irány vissza, 4 km-re a Lago Roca nevű campinget cserkésztük be. Na ilyen színvonalú campinget még nem találtunk. Kiváló szolgáltatások, csak a kaja nem volt az igazi, Argentínában pizzát ettünk. De volt WiFi, még ha fizetős is.

Az út mellett szinte kilométerenként ilyen kis szenthelyek vannak. Ezekben azért a sör a cola és egyéb finomságok maradványai is vannak.